ماژول EV1527 در واقع یک برد راه انداز چیپ EV1527 می باشد . EV1527 چیپ های انکودری هستند که از آن ها در ریموت کنترل های ASK استفاده میشود . هر چیپ EV1527 دارای یک کد 20 بیتی انحصاری است ، یعنی کد 20 بیتی هیچ دو چیپ EV1527 مانند هم نیست . ماژول EV1527 کاربرد های زیادی دارد . به راحتی می توانید این ماژول را جایگزین ریموت کنترلر های معمولی کنید . در کاربرد هایی مانند درب گاراژ ها می توانید این ماژول را در اتوموبیل خود کار بزارید تا با فشردن یک کلید در داخل خوخودرو درب گاراژ باز یا بسته شود . به طور کلی در کاربرد هایی که نیاز به ریموت ثابت دارد می توانید از این ماژول استفاده کیند (موقعیت ریموت ثابت باشد ) . ماژول EV1527 با یک شدن هر کدام از پین های ورودی ، یک کد 24 بیتی را به طورت ASK ارسال می کند . این ماژول در مدل های 315MHz و 433MHz ساخته می شود . برای ست کردن این ماژول بر روی گیرنده ، باید گیرنده و ماژول EV1527 هر دو دارای یک فرکانس باشند .

در تصویر زیر یک نمونه گیرنده ریموت نشان داده شده است :

پین های ماژول EV1527 :

از چپ به راست :

1- اولین پین از سمت چپ پین آنتن ماژول می باشد که باید به یک آنتن مناسب متصل شود .

2- چهار پین بعدی هر کدام یکی از ورودی های ماژول می باشند که نقش کلید های A تا D در ریموت های کد لرن را دارند .

3- پین بعدی زمین ماژول می باشد

4- اولین پین از سمت راست نیز تغذیه ماژول می باشد که می توانید به 3 تا 12 ولت متصل کنید .

 

در تصویر زیر مدار راه اندازی ماژول EV1527 نشان داده شده است :

با فشردن هر کدام از کلید های متصل به ماژول ، یک دیتای 24 بیتی شامل کد 20 بیتی اختصاصی ماژول و شماره کلید فشرده شده به صورت ASK ارسال می شود . در تصویر زیر قالب دیتای ارسالی توسط این ماژول نشان داده شده است :

هر بار که کلید های ماژول فشرده می شود ابتدا یک بیت با عنوان Preambl ارسال می شود . این بیت شامل 1 میلی ثانیه حالت 1 و 11 میلی ثانیه حالت صفر است . در گیرنده می توان از این بیت جهت تشخیص ارسال دیتا استفاده نمود . سپس دیتا به صورت بیت به بیت و از MSB ارسال می شوند که هر بیت صفر یک سیگنال با 40 میکرو ثانیه حالت یک و تقریبا 1 میلی ثانیه حالت صفر است . برای بیت های 1 این حالت عکس بیت صفر می باشد . پس از ارسال کد 20 بیتی ، چهار بیت که کلید فشرده شده را نشان می دهد ارسال می شود . پس از پایان ارسال در صورت یک بودن کلید ، دوباره 24 به همان ترتیب قبل ارسال می شوند .

 

براس ست کردن این ماژول بر روی گیرنده ریمو ها ، کافیست یک بار دکمه لرن گرنده را فشرده و سپس یکی از کلید های متصل به ماژول EV1527 را فشرد که دی این حالت ماژول همانند یک ریموت کنترل معمولی بر روی برت ست و می شود . در این صورت با یک کردن هر کدام از ورودی های ماژول EV1527 ، رله خروجی آن یک خواهد سد .

نمایش کد های ارسالی ماژول EV1527 با آردوینو :

در این پروژه از یک ماژول گیرنده ASK ( با فرکانس ماژول EV1527 مورد استفاده ) سیگنال خروجی ماژول EV1527 در محیط Serial monitor نمایش داده می شود :

#include <RCSwitch.h>

RCSwitch mySwitch = RCSwitch();

void setup() {
  Serial.begin(9600);
  mySwitch.enableReceive(0);  // Receiver on interrupt 0 => that is pin #2
}

void loop() {
  if (mySwitch.available()) {
    
    Serial.print("Received ");
    Serial.print( mySwitch.getReceivedValue() );
    Serial.print(" / ");
    Serial.print( mySwitch.getReceivedBitlength() );
    Serial.print("bit ");
    Serial.print("Protocol: ");
    Serial.println( mySwitch.getReceivedProtocol() );

    mySwitch.resetAvailable();
  }
}

 

Tags:
About Author: USER_4