آموزش راه اندازی LilyPad :

برد آردوینو Lily Pad  ، بردی با ظاهری عجیب در بین برد های آردوینو ! شاید این برد در ابتدای شروع تکنولوژی تازه ای قرار دارد که تا این حد عجیب به نظر می رسد .

آردوینو Lily Pad آغازگر توسعه لباس های هوشمند بر پایه سخت افزار های منبع باز است . ورود برنامه نویسان و توسعه دهنده های اپن سورس به عرصه لباس های هوشمند می تواند تغییرات چشمگیری را در طی چند سال آینده در گجت ها پوشیدنی ایجاد کند .

این برد بر پایه میکروکنترلر ATmega328 می باشد که برخلاف دیگر برد های آردوینو ، به صورت دایره ای است . همچنین دارای سوراخ هایی با قطر بزرگ و متالیزه می باشد !

اما این برد با چه هدفی طراحی شده است ؟

آردونیو LilyPad در جهت توسعه گجت های پوشیدنی ساخته شده است که می توان از آن در لباس ها ، کلاه ها ، دستکش ها و… استفاده کرد . این برد به گونه ای طراحی شده است که در حین کم حجمی و سبکی ، به راحتی با استفاده از نخ های رسانا می توان آن را بر روی پارچه دوخت . فکر کنترل گجتی برای گرم نگه داشتن پالتو در زمستان ، و یا دستگاهی برای اندازیه گیری کالری مصرفی روزانه بر اساس فعالیت ، همه این ها با استفاده از آردوینو LilyPad قابل اجرا است . در این برد از هسته ATmega328 استفاده شده است لذا از کلیه برنامه های مدل UNO پشتیبانی می کند . در این برد بر خلاف دیگر برد های آردوینو ، از هیچ مبدلی استفاده نشده لذا راه اندزای و به کارگیری آن با دیگر برد های آردوینو اندکی متفاوت است .

در تصویر زیر می توانید پین های ورودی خروجی این برد را ببیند:

راه اندازی LiliyPad :

در این برد به دلیل محدودید ابعاد ، از مبدل USB-TTL استفاده نشده است لذا باید از مبدل های خارجی استفاده نمود . در دیگر برد های آردوینو پس از ارسال برنامه از سوی آردوینو IDE به برد ، یکبار برد به صورت اتوماتیک توسط مبدل ریست خواهد شد . در آردوینو LilyPad باید کاربر پس از زدن آپلود ، یک بار دکمه ریست را فشار دهد .

 

از شماتیک زیر برای اتصال LidyPad به کامپیوتر استفاده کنید  :

 

 

پس از اتصال مبدل به برد ، در مسیر tools گزینه Boards ، بورد LilyPad را انتخاب کنید و سپس گزینه آپلود را بزنید . پس از کامپایل برنامه و شروع به پروگرام شدن یک بار دکمه ریست برد را فشار دهید .

 

 

Tags:
About Author: USER_4