برد های TTGO :

برد های TTGO ساخت شرکت چینی LilyGo که خود زیر مجموعه ای از Xinyuan است ، هستند. شرکت LiliGo کار طراحی برد های اپن سورس شامل برد های توسعه IoT ، STM32 و … انجام می دهد. شرکت های زیادی کار طراحی و ساخت سخت افزار های اپن سورس را انجام می دهند مانند WeMos ، robotdyn و… اما برد های TTGO تفاوت عمده ای که با دیگر برد ها دارند طراحی آن ها می باشد . برد های TTGO در جهت ساخت پروژه های عملی و صنعتی ساخته شده اند بر خلاف برد های دیگر که بیشتر در جهت مباحث آموزش و توسعه می باشند .

در این مقاله به بررسی مدل های کاربردی تر برد های TTGO خواهیم پرداخت . به همین سبب این مقاله بسیار گسترده و هر بار به آن مطالبی اضافه می شود . TTGO دارای مدل های بسیار متنوع و همچنین نوآورانه است که هر کدام کاربرد خاص خود را داردند . از ماژول های مخابراتی برد بالا تا نمایشگر های E Ink این شرکت طیف گسترده ای از قطعات را مورد استفاده قرار داده است . یکی از اصلی ترین مشخصه برد های TTGO کیفیت ساخت بالا و سولدر ماسک مشکی مات آن ها است . همچنین در این برد ها از با کیفیت ترین قطعات استفاده شده است که عملکرد کلی برد را بالاتر می برد .

معرفی مدل های مختلف TTGO :

 

1)TTGO T Energy :

این برد یک برد پرتابل جهت ساخت گره های IoT می باشد . هسته اصلی این برد ماژول ESP32 WROVER B است .در پشت این برد یک جاباتری 18650 وجود دارد که   امکان تغذیه برد از باتری را فراهم می سازد . همچنین این برد توانایی شارژ باتری را نیز دارد .  از این برد می توان در سنسور نتورکینگ استفاده نمود .

در جدول زیر مشخات این برد درج گردیده :

 

2)برد TTGO T Call :

در بین برد های TTGO ، این برد یکی از خاص ترین برد های توسعه IoT می باشد . در این برد از یک ماژول SOL800L در کنار ESP32 استفاده شده است . T Call از طیف وسیعی از ارتباط ها پشتیبانی میکند . ارتباط های GSM ، GPRS ، Bluetooth و… این برد را در میان سایر برد های توسعه IoT بی رقیب کرده است . یکی از مهمترین مزیت های این برد پشتیبانی آن از باتری های Li-Po  می باشد . در این برد از چیپ IP5306 نسخه I2C استفاده شده است که امکان کنترل توان ، شارژ باتری و سایر پارامتر های مربوط به باتری از طریق رابط I2C وجود دارد . همچنین ورودی و خروجی های میکروفن و اسپیکر SIM800L به صورت پین هدر هایی گسترش یافته اند لذا به راحتی می توان توسط این برد پیغام گیر های صوتی ساخت .

مشخصات :

 

3) برد TTGO T Beam :

این برد یک برد بسیار حرفه با توانایی پشتیبانی از LoRa می باشد . توسط این برد می توان ایستگاه های رادیویی LoRa ساخت و دیتا را به کیلومتر ها دورتر مخابره کرد . این برد کلکسیونی از چیپ ها و SoC های قدرتمند بر روی یک PCB است . مانند TTGO T Energy این برد نیز پرتاب می باشد و از باتری های 18650 پشتیبانی می کند . این برد دارای GPS نیز می باشد و با توجه به امکانات رادیوی و داشتن جاباتری می توان به راحتی از آن برای ساخت ردیاب در خودرو ها و… استفاده کرد .T Beam از کلیه مدولاسیون های FSK ، ASK ، OOK ، LoRa و… پشتیبانی میکند . همچنین امکان ارسال و دریافت دیتا در باند 433MHz تا 915MHz را دارد که می توان کلیه این پارامتر ها را تغییر داد (در هر فرکانسی در این بازه تنظیم نمود ) .

 

در ادامه سایر برد های TTGO معرفی خواهند شد

….

 

Tags:
About Author: USER_4